WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, September 4, 2011

PetS yang MenGuntungKan..

 salam..hari ini dah masuk keje balik..huhu..memang in mood vilage lagi..hari ini post nya agak berbeza dari sebelum ini..biar pembaca akan mendapat varieti dalam pembacaan blog peja ni..pada 23 julai yang lalu..anak sedara peja dapat hadiah sepasang anak arnab..warna putih melepak..setiap hari la bagi makan kangkung..time tu peja tak balik lagi..biler time peja nak balik mati la plak sekor..tak tahu la sebab apa..disebabkan kesian tengok arnab nie macam tensen je biler duk sekor dalam sangkar..peja pon g beli la yang coklat ni sekor..ermm..memang takdr pengalaman pon nak bela arnab tapi biler peja lepas main2 kat taman  bunga dengan ayam serama rase hilang letih..arnab nie memang jimat sebab die makan tak banyak dan yang paling hebat die punye najis memang the best untuk tumbuhan..
peja hanya alas bawah sangkar dengan bekas takung najis dan setiap pagi akan jemur jap dan buang dalam pasu..bulu arnab pula tak macam bulu kucing...die lagi lembut dan tak berbau..
mungkin sebab tak makan daging kot..ni first experience bela tapi lepas peja baca banyak blog pasal arnab nie peja raser memang ternakan nie lagi menguntungkan daripada ayam..yang jadi tak untung nyer sebab penternak tu sendiri..kalau dibuat ikut peraturan memang cepat menjadi..peja ada jugak tengok rating harga arnab,..walaupun tidak setinggi ayam laga atau ayam serama..tetapi arnab nie memang mempunyai banyak cabang industri..
dan ini juga sebenarnya satu alternatif bagi mereka yang duk umah taman or kondo yang takleh dibenarkan bela binatang..huhuh