WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, December 12, 2010

ayam siam??? PamerAn Kecantikan??Berjayakah??

tengok entry nie..penuh dengan tanda soal..nie peja tengok daripada perbincangan otai2 ayam la..pertandingan ini bukan untuk laga la tapi kepada seni kecantikan ayam laga..peja bukan nak kata tak jadi ke tak elok ker..
tapi kita kembali kepada istilah ayam laga itu sendiri..
its ok kalau kata ayam laga tak semestinya untuk disabung..peja pon pernah ditelefon oleh seorang yang berlagak ustaz ni..why peja kata gitu..yeler..kalau betul2 ustaz mesti first bagi salam lu, perkenal diri lu..atleast kalau kata mubaligh ker..tabligh ker..kalau raser nak tarbiah sangat datang rumah peja nie bagi ceramah..
so, korang sendiri la menilai..
berbalik pada tajuk asal..ada pro n kontra nyer..tapi kalu jadi memang peja sokong dengan sepenuh hati..
TAPI..
yang peja nampak PRO nyer..ni more pada pandangan peja yang selaku pembiak ayam siam nie..
- ayam siam or ayam laga tak semata2 dibela untuk dilagakan..boleh dijadikan ikon seni yang boleh diketengahkan..
- pembiak ayam siam nie akan sentiasa mengupgredkan baka ayam mereka agar sentiasa cantik..
- boleh mintak sponsor dengan jabatan kesenian dan warisan..
- jadikan aktiviti pelancongan macam kat thailand or oversea..
- biler ada pertandingan, mesti ada persatuan..boleh eratkan ukhuwah..
 - dan memacam lagi yang korang pikir sendiri la ekkk..
tengok la KONTRA plak..
- sape yang bertanggungjawab biler ayam dah jadi pecil..ayam kacuk sesama sendiri..
yeler..kalau sebelum nie kita jaga sangat dengan line ayam kita..biler nak bertanding cantik jer..perut tak tahan pon takper..
- market ayam siam akan jatuh..yeler..asal cantik jer cukup..ayam siam kacuk ayam kampong pon takper..asal cantik..memang la kalau kata bertanding ikut kategori..tapi yang dipertandingkan juz fizikal..
- ayam kalah d bon pon boleh diambil untuk bertanding..
- mutu pengadilan macam maner??kalau cam ayam serama walau kata pengadil tahu cara pengadilan..peserta pon sedia maklum..ayam siam pon kalu nak buat kene gitu laa..sumer peserta kena maklum cara pengadilan..
- nak buat berapa kategori...ayam taji ori, ayam sambung or batang kaki..
- nak masuk kategori tu camner plak..ikut fizikal ker..ikut berat ker..
- hadiah camner..yang nie mungkin mendapat tentangan otai2..ayam beli mahal2 kalau setakat dapat toto takkan nyer mahu masuk kan,,

so, banyak pro n kontranyer..