WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, December 18, 2010

RiSau MakiN TeraSA..

peja sekarang menghitung hari untuk dipostingkan..macam2 dibuat..kemas halaman..melepaskan ayam2 secara berkala..hahhaha...nie baru balik dari kampung..uruskan pembinaan reban baru untuk pembiakan tahun depan..banyak jugak koleksi pokok herba telah ditambah di laman umah peja..

tengok lembu peja makin gemuk..dan tahun depan cadangnyer nak tambah lagi..dan kambing sekali..harap2 urusan nyer makin senang laa..becoz..tahun 2011 dah jadi cikgu kan..moga2 kewangan makin stabil..

memang sayang melihat ayam2 yang dulunya berkhidmat kat reban peja nie terlepas ke tangan orang lain..tapi nak tinggalkan di rumah peja lagi kesian kot,..makan minum mereka mungkin terjaga..tapi kesihatan mereka??? sedihnya...

ni salah seekor induk yang peja sayang..induk yang bertelur..dan juga gegar..anak2 nya memang laris..tu yang terus diiktiraf sebagai ibu kandang..tapi kalau takder yang jaga mungkin akan armarhum laa..tu yang peja rase sesapa nak main benih ni plak leh la lamarnyer..

pose panjang..jangan risau sebab anak2 nye akan payah nak laris chasis walau tulang haluss...