WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, December 25, 2010

JAnGan SAmpaI KAntoi..

 walaupun banyak benih baru yang lagi gempak..ganda duit..mainan cam bara..tak sampai satu air dah menang..kaki bisa la..buah ping la..tapi kita kene ingat..dalam arena..kita baik orang pon baik..
takder yang nak kalah dalam bon..

mungkin banyak orang tak amik berat..tapi biler kalah mula la salahkan ayam..salah sendiri tak nak ngaku..ni satu lagi tabiat yang bagi peja patut diubah laa...pegi reban orang,..mintak beli ayam baik..tapi kiter kedekut nak keluar duit..

kita tahu ayam tu memang ada tanda baik..kalaulah kita yakin dengan ilmu yang kita ada..tapi kalau tak belajar ilmu ayam laga sampai ke tua la kena tipu kan..kita sanggup berabis duit kalau amik ayam di oversea.. boleh terima kalau ayam tu kalah..

tapi memang takleh blaa kalau ayam yang kita beli bawah harga 5k kalah..kenapa..kerana mind set kita kalau kena tipu mestilah dengan cara yang terhormat kan...ayat peja memang susah nak difahami tapi kalau dah terkena nanti baru faham..huhuhuhu..

pastu mula la tunjuk pandai macam tak pernah kalah, pastu siap tolong letakkan harga untuk ayam yang nak dibeli lagi..biler penjual kata tak nak jual..mula la kata ayam cam ini tak perlulah dibela..bistu tadi yang awak beria kata ayam nie baik la,ada tanda menang laa..tup2..biler tahu rega tak dapat ditahan..mula berubah persepsi..awak jangan la pikir semua runner or breeder tu nak kaut untung semata2..

awak pon jual ayam cuma mungkin time tu awak baru terbuka minda yang ada jugak orang nak jual ayam laga nie ekk..ada jugak orang nak jual ayam serama nie ekk..ehh..blog lembu kerbau pon dah ada dalam internet???

time tu la mula nak rambang mata nak buat bisnes jugak..takkan awak nak bela sampai seribu ekor..biler awak dah mula jual..alasan yang diberi baik punyer..

saya bukanlah nak jual ayam..tolong jual member punyer jer..ayam tak sempat nak jaga laa..takut berlaga laa..padahal dah malu sendiri..yeler..dah separuh mati awak kutuk orang yang jual ayam dulu dari awak..kononnya biler ada alasan demikian, tak nampak la dek masyarakat yang awak pon meniaga ayam..tapi cara promosi ayam nyer kalah macam promosi penjual ubat kat pasar tani..satu ubat leh sembuhkan banyak penyakit..

so, berubahlah selagi ada masa dan selagi ada orang yang percaya kat awak..