WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, January 9, 2010

ARA tO'on ..SUDAH DIJUAL..


kaki masih bengkak maser aku jual..

balung agak tinggi

liar sangat..nak amik pics kene pegang..

ni gambar candid...
SORI GUYZ,..

bukan tak nak naip tapi bizi ngan tugasan harian..dengan MQA..tesis dan presentattion sehinggakan balik pon petang jer..kalau korang nak cari ayam ujung asal, aku suggest korang upgred balik ayam baka ganu..ni bukan kajian tapi nie ilmu yang aku amik dari jogho2 lama yang masih ada..kalau korang tak caye pon aku bukan rugi ape2..ayam ganu pon ader yang kalah tapi ayam baka teganu nie merupakan titih asal ayam Melayu..bukan sumer baik tapi kalau titih nye masih dipelihara dan diupgred ikut peredaran zaman..aku percaya ayam tu masih menempa nama di arena..betting besar atau kecik tu citer lain..ayam teganu asal perut tahan.dan aku pernah buat pemerhatian dan hipotesis awal bukan saja dengan teori tapi juga pengalaman sendiri..ayam anak ibu teganu dengan anak ibu siam, biler berlaga memang ayam siam nie kiter kater memang banyak skill dan akurate, speed dan kelincahan berlaga memang boleh menyebabkan kiter tengok tanpa cakap banyak dah...tapi biler main batang kaki, kalau tak cukup stamina, perut mula goyah...takut tuan mula kesat peluh..ayam ibu ganu yang diupgred dengan teliti..termasuk aku la..upgred penting kerana kiter tak akan kekal selamanya dengan skill yang sama kan..skill ayam ganu mungkin nampak bodoh..tapi kalau sama2 kejap kiter boleh tengok sape yang kecundang..

tapi nie hanya pendapat luahan aku dan aku bukannya promoter ayam..juz pendapat yang boleh dikongsi..pendapat boleh dikongsi tapi ayam tak ekk..huhu..ara to'on nie aku amik masa giler ayam ujung asal 5 tahun dulu...anak2 die sumer dah sold out..kalau ikutkan nie bukan ayam aku sepenuhnya..orang bagi amanah..dan biler die dah takleh berjasa..kaki lak bengkak..tuan die suruh aku jualkan..kalau sekali tengok memang cam ayam kampung pon..alaa..skang orang hasilkan ayam cam ayam kampong tu lagi la..korang tengok ayam philipine tu..tak ker cam ayam utan kacuk ker..tapi orang tetap upgred sampai ke Amerika Latin untuk cari benih yang boleh buat duit..

benda hobi ni kalau tak nak membazir duit dan keringat baik jangan main kan..ni jela..