WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Friday, January 1, 2010

sANG baTIK keCUNDANg...

huuhu..kepala sang penjenayah..kalau besar aku dah amik kulitnya..
boleh la panjang die 2 hasta..mungkin mati kene sengat dek ikan keli kott..

IKAN keli atuk aku selalu je hilang..


so, kebetulan la..aku nie suker je merayau seorang diri..yela..dah memang minat tangkap ikan dalam paya tepi rumah pak sedara aku..airnya tak pernah kering dan ikan serpilai karim cukup banyak..sambil2 tu tahan la mata taut sikit..untung2 dapat haruan ke, belut ker..

pastu tengok ada kayu dalam air,pelik gak tapi cam besa jer..rase pelik plak sebab nampak bentuk cam lain jer..ingat batang kayu buruk..baru nak pijak, nampak cam kayu tu bergerak...tengok betul2 rupanya sang batik sedang menjelir2 kan lidah bercabangnya untuk masuk ke sangkar keli atuk aku..sepantas kilat aku pon membising la bagitahu pak sedara aku..
bile beliau datang jer natang tu terus lari..

esoknya..maseer pak sedara aku memotong rumput untuk lembu beliau, nampak la kelibat sang batik nie duk melingkau atas jerami rumput..tanpa memberitahu sesiapa, pak sedara aku pon melakukan aksi stunt dengan menggunakan serampang ...bersungguh betul mengayun ke arah musuh tanpa menyedari hakikat..rupanya natang tu dah mati..aku tergelak sakan la..

kecian pon ader sebab die dah mati dulu sebelum kene tusuk..aku rase berlaku pergelutan la sebab bukan mudah2 binatang pemangsa nie boleh mati gitu je kan..sekian, wassalam,