WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, January 9, 2010

mak2 ikan kalOi..

ikan kaloi saya nie..

Hari nie dah stat belajar dah..

sampai ke patang lak kuliah..tapi aku nyer kelas balik jer tengah hari nie..huhu..pas tengok sinetron, aku ngan rakan sepraktikum bonceng la motor ingat nak g tengok sekolah..tapi awan yang berarak mendung menyebabkan kami berpatah balik di pertengahan jalan..esok kuliah lagi..huuhu..rase2 cam aku tak citer lagi pasal ikan kaloi indon yang aku bela dari form 3 nie..first nyer aku beli sepasang..masa 2 rm5 jer sekor..beli besar ikan sepat ronggeng.aku beli la sepasang kat pasar tani..time tengah giler ikan hiasan laa kononnya..aku bela dalam akuarium la..bagi makan anak ikan..lamer2 adik aku ajar lA main ikut tangan..sampai pecah akuarium..

skang bapak aku dah wat kolam untuk die berenang..siap bagi teman lagi..3 ekor ikan patin..makanan memang tak kan habis..aku sebenarnyA ajar ikan kaloi ni makan palet..letak la anak ikan gapi as snek die di waktu senggang..tapi anak gapi yang die tak habis makan tu boleh plak membiak dengan cepat sehinggakan berlambak ikan gapi dalam kolam..jadi, kalau ada budak2 nak beli ikan gapi aku jual yang dalam kolam tu jer..sampai skang ada lagi ikan kaloi nie umah aku..