WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, January 26, 2010

BAUK aRA ..

BETOL KATER SORANG MEMBER AKU.

DIE suruh aku simpan anak ayam nie,..menurutnya ada tanda tapi aku tak sure sangat la..nak dijadikan citer petang tu ada laa sepupu aku kol suruh aku basuh ayam die..leceh la..aku kater la kat die...kalau tak baik nak basuh buat aper..die kater alaa kalau nak tahu test la..

jap jer die dah tercangak kat umah aku,,..aku nak ajak die test ngan anak mathai jer..
die kater tak nak sebab tinggi..die nak test ngan anak bauk nie sebab sama besar..aku tak yakin la sebab anak bauk nie muda benar lagi..

dah die asyik kutuk jer,,on jer la..5 minit pertama ayam die dah mati langkah..

masuk air kedua aku tengok satu keajaiban, tiba2 ayam die menggelupur dengan leher terpulas..aku pon terkejut..biler masa kene pukul..tapi yang sakit hati nyer ayam die tak lari plak..tu yang takleh balas dendam tu...huhu..pasrtu terus angkat dan time tu aku kutok die la plaks..huhu..kalau adu sama muda dah terkehel gimaner nak masuk bon..

anak ara nie aku pawahkan dengan member..aku ingat betine dah masa kecik..tup2 jantan..tapi tulang die nipis tapi ketat..