WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, January 2, 2010

ternakan Ikan KEli..

sangkar ikan keli atok aku..


sebagai menyahut seruan kerajaan

atuk aku pon same laa..tapi beliau tak nak bela ikan keli dan jual tapi nak buat benih dengan ikan keli..first time bela, banyak laa..akibat kurang penjagaan sikit sangat la yang tinggal..aku bukan per..orang lain bela sebab dah ada buyer yang menunggu, die nak bela secara suka2 jer..ari nie musim ujan lagi..anak2 ayam aku dah banyak yang tetas,..serama ada 11 ekor dan ayam laga ada 5 ekor..harap2 dapat la survive..

yelaa...aku dah stat kuliah..minggu depan nie,...10 Januari nie aku dah stat praktikum..maknanya bapak aku la yang kene bagi makan nya..petang mesti balik lewat sebab aku nak kene siapkan Rancangan ngajar, alat bantu mengajar lagi..huhu..

tak kisahlah tapi tawakal je la..nie berbalik pada ternakan ikan keli atuk aku nie..dah banyak trip die buat tapi tak lagi jual2..sepupu aku la janji nak suntik hormon agar dapat anak..aku kater kalau setakat nak buat benih..baik bela sikit jer..bela dalam sepuluh ekor..makanan pun save..ntha lahh..kang kalau ngajar kang jadi kurang ajar lak..huhu..tapi koang tengok la sendiri..kalau aku la..baik tahan pancing dalam paya nie dan jual ikan yang dapat,..kalau tahan pukat nanti kene lak anak2 ikan yang kecil dan terpaksa lak bela..rugi kan..mesti koang ingat aku nie mata duitan kan..tapi aku ni orang miskin yang ada wawasan..rasenya tak salah kalau kiter berjimat cermat kalau kiter tak mampu untuk berbelanja macam orang kaya..

tu je laaa..ujan turun makin lebat..aku kene g angkat anak ayam yang aku jemur tadi..