WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, September 29, 2009

the LATest bREed in my CollEction...





ARA Tua..
sok nak kene g BIG lak...Bina Insan Guru la,,,balik ada jamuan raya lak kat maktab..ari ni nak balik awal hostel tapi singgah jap cafe isi perut..tetibe je pas makan..ru la nak

minum secangkir nescafe panazz..tetibe lak lecturer disiplin rush..pe lagi bertempiaran lak dewa2 ponteng nie menyelamatkan diri..saya lak ru nak minum je nescafe..takkan nak tinggal lak kan..pe lagi..dengan kepakaran dan pengalaman yang ada..kuar ikut pintu belakang dan masuk dapur cafe soh abe cafe tapau la..geng saya dah lari ke surau..kami 3 org lagi menyorok la dalam bilik kosong..dah takded kelas..balik bilik wat pe yang patut..assignment ke..huhu..tetibe geng saya tu kol..kate je la..kitorang lepak kat cafe lagi..nak tak nak hawau tu kene pusing blik..pastu ru la kite g lepak dalam department kitorang..jabatan Kajian Sosial...pekena aircond sejenak..sambil sental kuih raya kat situ..kol sepuluh ru balik bilik..sajer je gtau pe yang berlaku ari nie..sari berita utama..huhu..

ni adalah bapak original thai yang didatangkan dari nat, Thailand..main banyak kali dah belah sane..tapi main kelas bath..bper riban tu malas nak citer la..bukan saya nak jual pon..cumer nie pertukaran ngan anak sedara kurik saya...anak sedara kurik naik KL..jadi depa kat sane kene la bagi cagaran..bfore that kene tahu asal usul dan talent test lu..kalo tak buat nyemak reban je la..

basuh nyer basuh, takda tukang banker..tukang basuh pon putus angin la..beberapa ekor dah kene kerat leher..so, time saya datang memang dapat la..die kate daripada membazir baik ckgu amik wat balik..kalo tak kiter nak gulai..so, amik la..memang dah aim lame tapi nak mintak memang takut la..yela..kang pinjam kang takut jadi pe2 lak kan..

wat balik umah memang ayam nie dah stat kurus..letak dalam perkup..basuh ngan air kelapa dan sumbat maajun..

3 hari test kaki dan stat mandi kolam..seminggu lebih bagi ngais tanah dan letak ibu luar perkup..masuk dua minggu ru la lepas ptang2 ngan ibu2 pelbagai jenis kat umah saya..

ni tengah tunggu anak2 die tetas la..saya suka sebab tulang elok dan mainan ada buah patah..tapi rase memang taknak belaga lagi dah..juz amik benih die sebanyak mungkin jer..tapi pejantan pon kene buat fitness gak kan..huhu..