WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Monday, September 28, 2009

tragedi...di hari rayeke-4..SYUKur..episod 1


ni pon gambor ehsan RTM..huhu..abg tak emelkan lagi la..
ni la org kate kan..kalo Allah nak tarik balik nikmatnyer..kiter bela ternakan bukan main agar sihat sejahtera hendaknya..tapi

kalo tibe2 ketika anda sedang leka memberi makan ternakan anda..datang angin yang kuat dan tetibe menyapu reban ternakan ayam anda ...terbalik la senang citer..dan menimpa anda..tu sebab saya kate syukur..kenapa yer????

yela sebab time tu saya balik kampong..raya ke2 family yang balik kampong kerana sepupu kahwin..family balik petang tu jgak..raye ke3 saya bagi la anak2 saya nie makan vitamin supaya takde la rindu sangat kat tuannye nie,.huhu..plan saya nak la bercuti sampai jumaat..balik la kampong pada tengah hari raya ke 4 tu..kampong aku kat Dungun je pun..sampai ada la dalam kul 6..memang epi la sebab jumpe otai saya nie..dalam kul 7.30 malam..atuk saya pgil kate mak tepon la plak..hp memang saya off..tak nak diganggu la..pastu die bising suruh saya balik..saya wat natural lagi timetu..dah benda pon dah jadi kan...kalo aku yang duk situ memang masuk sepital kot..dah Tuhan masih sayang kot..huhu..dah tu kecoh la sume yang ader..leceh la..baru sampai nak kene balik plak..sampai je umah, akak plak bising..macam2 hawau tu mencecet..kontraktor tak beriman la..ape la..diam je la..pegi usha2 pe yang ptot..telan pandol and tido lu..kang lak kiter sambung..