WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Monday, November 9, 2009

akHiRnYA rEBAn BARU seMPEnA baNJIR..


SETIAP TINGKAT ADA KAN...

NE AKU NAK TIDO NI..SUMER PENUH LA..

ok tak??SAVE BUDGET LA..

SELEPAS TRAGEDI RAYA KE -4 baru-baru ini,

saya mula berkira-kira untuk mentaksirkan kerugian yang sedia ada dan baki duit jual ayam yang tinggal sedkit sajer..jenuh jugak biler memikir apakah salah ku..

pe nak buat, pasrah dan memohon ampun kerana kiter sering leka dengan ketentuan dariNya..

reban yang ne leh baiki kiter baiki..kayu yang reput bakar terus..kebtulan bangsal baru ayah robohkan..ingat nk buat tempat bermain..ayam nyer la..tapi sebab trauma ayam sumer pakat beradu atas almari tempat bertelur..jadi kotor dan berbau..

cadangkan kat ayah..selaku tukang yang lagi hebat dari saya..die buat la rangka..sehari jer siap rangka..pasang la bumbung..berat bumbung..banyak kayu nak gune plak..beli la kayu 1'2" rm 30..buat la para.,.ayah nak buat setingkat tapi saya tak bagi..klau buat setingkat, sekor je la dapat tido..yang lain sumer pakat tido atas tanah..

brminggu gak la amik masa..yelaa..time die ada mood die buat.,.,saya tolong la..tolong tengok sambil hulurkan ape yang diperlukan..seminggu lepas baru..

hari pertama, saya bagi makan dalam reban,,beberapa anak muda saja masuk..tunggu sampai lepas magrib tak masuk pon..last2 tangkap sekor2 sumbat dalam tu..kemain lagi bising..sebelum g institut, pesan siap2 suruh lepas ayam time Subuh..kalao tak ada yang maut bergaduh kang..

hari kedua..6.45 ptg saya bagi makan dalam reban terus..sehari tak bagi makan, berdedai la masuk reban,..biler majoriti dah masuk saya tutup reban dan tangkap yang masih berdegil secara paksarela..tambah kayu tenggek dalam tu..bsing gak tapi terkwal la..

skang nie..tak payah tunggu magrib...pas makan sumer tahu tujuan asal dah..masuk sendiri..cumer yang tegar masih liat..takper..kene sebat sekali dua akhir nya akur..lega..

malam2 pas isyak..cumer kire jer dalam reban berape ekor. tapi senang je cam kalo hilang..tapi siang kene tutup reban,,,tak nak ayam masuk bertelur dalam reban..leceh..