WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Thursday, November 26, 2009

tERAS inDUK...pATtERN baUK..PURE aYAM kaKI..

muka memang tahan kene pukul dan jangan lari kalu kene pukul balik..
ibu pure batang kaki..anak2 pernah menang di arena..lama baru dapat benih gini..

pandangan belakang..






WALAUPUN SAYA mula dikenali kerana benih kurik..tapi




sebelum saya mengenali benih nie, saya lebih suka menggunakan nama anakbauk...






kenapa saya bangga dengan benih bauk nie..






banyak kenangan yang tak dapat dilupakan bersama benih bauk nie...benih nie memang benih tikam dan hatinya cukup tahan..






dan membuatkan saya makin sayang kepada benih nie adalah kerana ada satu kes sampai orang yang tersohor namanya di arena pernah tangkap anak kepada bauk nie untuk dibawa lari kerana ayam die hampir kalah dengan anak kepada bauk nie..






mungkin kebetulan saja tapi saya tengok sendiri..biler die tengok saya memerhatikan gerak geri beliau, orang tu terus bagi balik ayam yang ingin beliau curi itu..kira tak sempat nak bawak lari la..






sebenarnya ada dua ekor ibu bauk asal..sekor kaki putih dan sekor kaki kuning..tapi yang kaki putih nie mati eksiden..