WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, November 10, 2009

AQUA BREED..


malas nak amik dekat..t la ekk..


SAYA START MAIN IKAN sejak tak sekolah lagi..

masa banjir memang masa ditunggu setiap tahun..tak kisah la tali pinggang ke..senduk, paip getah and ceramah menyakitkan sampai takleh masuk rumah..

semua tiada kesan di hati kerana memang suka tangkap ikan..saya tak suka mancing..kalao kaki mancing marah nie..saya suka tahan ikan..taut ke..tin ker..or bakul..

tahan pukat tak adventure dan ikan cepat mati..

dulu hanya sediakan bakul atau tin yang ditebuk atas bawah..ada tu dah cukup...papan pon bleh..

skang kalao ada ikan lagi pon saya g..tapi masalahnya skang dah takder alur kat umah saya..sumer jadi rumah batu..

suka bela ikan gapi stat darjah 4..bela balik Farhdu Ain mesti beli walau terpaksa berlapar..time tu duit dapat seringgit je kan..

berape kali ditimpa penyakit pon ikan gapi tetap ada penyambung zuriat nyer..untung tau sebab cepat membiak dan ikan gapi saya breed nie tahan dengan air kolam dan tak cam gapi kedai..lepas beranak je mati..tukar air mati dan takda gas pon maut..

bagi jer makan ape2..roti,cacing,biskut...jangan bagi makan nasi goreng ayam dah la..huhu