WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Wednesday, November 4, 2009

rUGI saJER..TAkLEH wAT PE..


huish..

TENGKOK NGAN BADAN AYAM NIE ADA TANDA..TOK UBAN NYER BAKA NIE..

maser AMIK ni anak A baru..
SAYA MEMANG MASIH dalam peringkat kajian dalam mempelbagaikan

variety ayam yang terhasil di reban saya..jika di zaman kegemilangan dulu..kiter akan membeli sebanyak mane induk untuk dijual anak mase kecik..

time tu sekolah lagi..ane mampu..

so, kacukan demi kacukan dilakukan sampai anak ayam tetas jer terus mati sebab time tu duk giler ayam kecik..

skang..masih tercari-cari pattern terkini untuk dibuat bak di samping membiakkan baka berpotensi yang ada di reban..alhamdullilah kerana ayam yang ada skang nie dah boleh menampung customer yang datang..cumer dan ngan tak dan je la..ayam pon saya dah leh jual murah sikit dah..

anak ayam nie saya beli ngan seorang penternak ayam serama yang tak begitu popular tapi kire cam pengasuh la..

tempat org sorok benih..beberapa kali gak pergi baru die lepas..wat balik la..letak dalam brooder..akibat sang nyamuk, terus demam na menmui ajal..anak ayam nie memang berpotensi untuk dibuat bertanding dan baka..tapi..dah takder rezeki. pe bleh buat kan..