WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, November 7, 2009

loKAsI KE reBAN sAYA..

SAYA BUKANLAH SEORANG PENTERNAK BESAR-BESARAN tapi masih seorang yang excited untuk belajar sebanyak mana ilmu mengenai warisan ayam laga dan ayam serama ini, burung pmerpati juga saya suka bela, tapi kekangan masa dan tempat menyebabkan saya menangguhkan hobi ini..

ikan gapi juga dibela sebagai hiasan dan juga bekalan bagi mereka yang ingin mengisi kolam ikan mereka..

terus ke topik asal..

saya tak reti nak plan dari setiap setiap tempat di Malaysia ini..yang penting korang datang dari aner..

kalao dari K. Terengganu, ikut jalan pantai..anda last sekali akan jumpa trafic light di Kampung Raja..pastu anda belok ke kanan menuju ke K.Besut..staright je sampai anda jumpa simpang ke kanan yang ada pintu gerbang on the way ke K. Besut,..sampai di situ, tepon saya dan saya akan datng amik anda..tapi bagitahu dulu baru datang..sebab saya sentiasa tiada di rumah kerana belajar lagi ya..

jika anda dari K.Bharu or anda melalui jalan menaiki jambatan Tok Bali, Kelantan.. anda ikut jer sampai anda sampai di Kuala Besut..naik jambatan tu dan terus jer sampai anda jumpa simpang pintu gerbang di sebelah kanan dan kilang papan Jusoh Sawmill..kol dan saya sedia menjemput anda..