WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, November 10, 2009

aNAK kUNInG..DIJUAL


CIRI AYAM MELAYU PON ADER..

NAK JUAL BAGI YANG BERMINAT SAJA..KALAU TAK MINAT TAKPER..
BENIH NI SAYA MAIN MASA GILER

MAIN ayam taji asal lu...masa tu berlaga tak kira masa dan tempat..mane main balut2 nie..stat berlaga sampai kalah atau mati..bapak ayam datuk banyak..

sumer baka sabung dan kasar..pantang ada kawan ajak mesti sambut nyer..

biler kene sampar..jadi lemah longlai nak cari baka balik.mintak beli ngan kawan..tempah anak dari kecik..mak die tak bagi tapi kiter sendiri mintak nak beli..die bagi la dua ekor..kawan saya amik sekor..rome ijau dan saya rome kuning..kaki berbulu..
bela la cam citer batu belah batu bertangkup tu..
besar dan mula lawan stat la arena memperkasakan akar umbi..pantang dengar member ada ayam baik..kiter akan beraninya g adu ngan ayam die..main lepas ujung..last sekali berlaga saya berlaga dalam kilang papan..ngan budak dalam tu..kalo korang datang umah saya, saya akan suruh koang berhenti kat kilang papan tu la..port tu..berlaga ngan ayam otai kat situ..taji 2 inci..kiter taji seinci..

bertaruh tak taruh duit..budak tu kater kalau ayam die kalah die sanggup bagi ayam sepasang kat saya.. mainan lain ada tapi kiter tak minat...balik ngaji pon g main ayam..berlaga la kat tempat bakar sampah..kaca ngan batu sumer lengkap..dekat sejam lebih gak akhirnya ayam otai tu lari..pe lagi bersorak sakan la..

pastu buat la bapak sepenuh masa dan kalao ada gu berlaga gak..ni last benih yang ada..jadi ayam ujung..kalao betul2 nak..tepon dan kalo berkenan datang tengok..saya biar bagi liar sebab tak menawan ibu lagi..tulang cutting belalang