WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Monday, November 9, 2009

tirai Reban..ape fungsi pada "PEt " Anda...


kalo lagi save guna plastik PUTIH / KANVAS...kering dan murah..

KURANG LA SIKIT SEJUK NYER..ANGIN KUAT DAN JUGA HUJAN TERUS..

NI PLAK TEMPAT KUARANTIN SEBELUM TURUN KE BON..AYAM SERAMA LA..

NI KONON BROODER LA..SAYA TAKDER MODAL NAK PASANG LAMPU BAGAI..
musim hujan yang berterusan..angin yang agak kuat..ujan berangin cepat banjir..tapi

saya menyangkal..tak jugak..kalau air di hulu dilepaskan baru banjir..tu la jawapannyer..tengok ujan baru-baru nie..tak lebat sangat dan berpanjangan..tapi belah Keruak..banjir sampai rumah hanyut naik ke atas jalan..tak caye??

baca Sinar Harian 3 hari lepas.. stat ujan hari Khamis rasenyer..ari Sabtu anir naik menggila di Kg Namgka..atas jalan raya paras peha..dalam gak tu..keta takleh lalu..tapi mat rempit steady jer main air..lembu banyak yang mati..ayam bapak sekor hilang dan itik jantan hilang sekor..pak sedara saya kata ular sawa..tak tahu la sebab umah die memang dalam hutan dan selalu ada natang tu..cumer tak dapat tangkap jer..

balik kuliah , nak nagis raser tengok anak ayam kesejukan dalam reban..air penuh dalam reban sebab tempias..amik pasir sungai letak dalam reban..cepat tukar air dan isi dengan antibiotik..ikut cara abe citypull..kurangkan strees katenyer..yang elok kiter kene ikut kan..

pergi beli kunyit dan halia..ingat nak beli black pepper sekali..letak dalam pakan ayam..bagi panas..

biler dah tambh pasir dan tukar air..suap semua ayam ngan kunyit dan halia yang telah diracik.. masak nasi panas..bagi makan sumer ayam...jangan risau sebab tengah ujan ayam tak akan selesema kalau makan nasi panas..tapi jangan amalkan selalu.,..takut pokai. plak..

di dalam ujan lebat ku membawa diri..huhu..amik langsir lama yang memang dismpan khas..rumah saya selalu tukar langsir..so, memang ada stok..kalo takder koang g la cari kat pakaian bundle..tak kan takleh beli langsir terpakai..bukan mahal cam nak beli keta..

pasangm kan ikut kekreatifan masing-masing kat reba..walau basah tapi kurang la skit..satu lagi..ni bukan petua la..nanti orang kater saya auta plak kaannnn...
jangan koang bunug katak lembik..katak minyak..sebab ape???

pikirkan lah sendiri..bistu katak pisang boleh dibunuh la ekk..jawapannya...for sure la..t kiter kupas ...